Kolej: anatomia słabości

Jeśli zależy nam na wyjściu z „kolejowego dołka” to musimy porzucić naiwną filozofię, że likwidacja kolejnych połączeń stanowi narzędzie biznesowej optymalizacji.

Trammer: Bo kolej może się opłacać

Trammer: Bo kolej może się opłacać

Karol Trammer
Kolej: anatomia słabości

Żeby zmienić kierunek i sposób rządzenia, musimy sami zrozumieć, co jest w polityce państwa najistotniejsze i dawać temu wyraz.

Po pierwsze zmieńmy myślenie

Po pierwsze zmieńmy myślenie

Bartosz Brzyski
Kolej: anatomia słabości

Kolejarze odegrali kluczową rolę w najważniejszym momencie historii politycznej II Rzeczpospolitej.

Zapomniany etos kolejarza

Zapomniany etos kolejarza

Jarosław Komorniczak
Kolej: anatomia słabości

Alergia na to, co polskie w przypadku branży kolejowej nie ma pokrycia w biznesowej rzeczywistości.

Pendolino? Nie, dziękuję

Pendolino? Nie, dziękuję

Bartłomiej Orzeł
Kolej: anatomia słabości

Ostatnich dwadzieścia pięć lat to czas stopniowej, ale systematycznej likwidacji kolejnych połączeń kolejowych.

Wywalcz sobie swój pociąg

Wywalcz sobie swój pociąg

Bartosz Hardek
Kolej: anatomia słabości

Sama Grupa PKP przyniosła w 2014 roku 219 milionów złotych zysku, chwaląc się wzrostem przewozu pasażerów.

Raport z polskich torów. Kondycja grupy PKP

Raport z polskich torów. Kondycja grupy PKP

Bartłomiej Orzeł
Kolej: anatomia słabości

Dyskusje o inwestycjach ze środków unijnych w transport kolejowy w Polsce przypominają mi zawsze dowcipy o Radiu Erewań.

Łatanie dziur za unijne

Łatanie dziur za unijne

Bartosz  Jakubowski
Kolej: anatomia słabości

Kolej rozumiana jako powszechnie dostępny środek transportu publicznego na skalę kraju w Polsce nie istnieje.

A może jednak pojedziemy pociągiem?

A może jednak pojedziemy pociągiem?

Paweł Grzegorczyk